Volvo Construction Equipment (Volvo CE) lanceert het eerste e-commerce platform van de Volvo Group voor de eindgebruikersmarkt. Via het online portal zijn klanten nu in staat zich aan te melden voor het reserveren van een van de nieuwe compacte elektrische Volvo machines.
De nieuwe ECR25 Electric, een compacte elektrische graafmachine, en de L25 Electric, een compacte elektrische wiellader sluiten naadloos aan bij de toekomst van construction equipment. De uitstoot is nihil, ze zijn fluisterstil en trillingsarm. Dat maakt ze uitermate geschikt voor werkzaamheden in een stadscentrum, en feitelijk in elke andere kwetsbare werkomgeving. Andere voordelen zijn dat de machine minder onderhoud vergt, rustiger functioneert en voorbereid is op steeds strengere milieuregels. De elektrische machines werden vorig jaar gepresenteerd en kunnen nu voor het eerst op het online platform van Volvo CE worden gereserveerd.
Melker Jernberg, Volvo CE President: “We zoeken altijd naar manieren om de klantervaring te verbeteren, onze processen te stroomlijnen en gebruik te maken van nieuwe technologieën. We konden geen beter moment bedenken voor de bekendmaking van ons nieuwe online platform dan de lancering van deze elektrische machines. Wij kijken uit naar de reacties van onze klanten.”
Het e-commerce platform wordt vandaag op de belangrijkste markten in gebruik genomen, dat wil zeggen in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Noorwegen. Via registratie op het online reserveringsplatform plaatst de klant zichzelf op de productielijst voor de elektrische machine. Op een later moment ontvangt elke klant die daarvoor in aanmerking komt bericht dat hij de machines daadwerkelijk kan bestellen. Ze komen deze zomer op de markt.
Het online portal is opgezet om nieuwe markten en toepassingen aan te spreken voor deze elektrische machines. Het online reserveringsplatform is opgezet in samenspraak met de lokale dealer SMT. Volvo Financial Services, wereldwijd de financiële dienstverlener van de Volvo Group, ondersteunt de aankoop van deze machines via een flexibel pakket aan financiële oplossingen.
Volvo CE lanceert zijn eerste elektrische machines met een campagne rond elektromobiliteit die deze week van start gaat en de vele maatschappelijke voordelen van de technologie over het voetlicht brengt. De ‘Add Silence’ campagne richt zich op een onderbelicht maar wel heel belangrijk voordeel van elektrische bouwmachines, namelijk de reductie van schadelijk geluid.
Melker Jernberg: “Als we het hebben over schadelijke uitstoot, dan denk je al gauw alleen aan CO2. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat geluid net zo schadelijk is. Willen we samen bouwen aan een duurzame toekomst, dan moeten we een gemeenschappelijke inspanning leveren en beide problemen aanpakken.”
Meer informatie over de elektrische machines vindt u op www.volvoce.com/electromobility