De laadvloer hoogte bedraagt hierdoor slechts 98 centimeter, terwijl het laadvermogen van de 4- asser 24 ton bedraagt. Dit werd mogelijk door de ontwikkeling van een chassisbalk met variabele hoogte.
Om een hoog draagvermogen te krijgen op de vooras in combinatie met een zo laag mogelijke laadvloer zijn er door Veldhuizen lagere achterbanden gemonteerd. Op de aangedreven as zijn er 295/55R22,5 banden gemonteerd en op de 2e &4e as 375/45R22,5. De voorbanden zijn van de afmeting 385/55R22,5. Een gevolg van de montage van deze lagere achterbanden is dat het chassis achterover helt. Het eenvoudig verkleinen van de veerweg van de voorassen zou volstaan, maar dat heeft nadelige consequenties voor het comfort. Om een volledige veerweg en een lage laadvloer te combineren heeft Veldhuizen Wagenbouw een chassisbalk ontwikkeld met variabele hoogte.
Langs het originele Scania chassis werd een stalen plaat gemonteerd uit Domex staal. Deze plaat steekt achter hoger uit dan voor waardoor het chassis weer vlak is. Aan de voorzijde zijn dwarsliggers gebruikt van 60 mm hoog en bij het asstel zijn dwarsliggers toegepast van 100 mm. Hierdoor ontstaat een stabiele opbouw met doorlopende dwarsliggers en een laadvloerhoogte van 98 cm.
De achterzijde van de laadvloer is dubbel geknikt afgeschuind naar 75 cm, terwijl de hoogte aan afloopt naar slechts 55 cm. Hierdoor is een voor veel machines ideale oprijhoek van 8 graden mogelijk, mede door de volledige luchtvering van de Scania.
In sommige gevallen moet de giek van een machine achterover steken. Daarom is gekozen om de linker oprijklep 50 cm smaller te maken. Machines tot 1,2 m breed kunnen over de één rijklep geladen worden ; bredere machines over beide kleppen
De laadvloer is 850 cm lang bij een breedte van 255 cm. In combinatie met het hoge laadvermogen van bijna ton is deze oprijwagen de oplossing voor het vervoer van veel voorkomende machines. Het voordeel van een bakwagen ten opzichte van een trekker- oplegger is dat het een veel compacter voertuig is. Met de wendbare Scania zijn ook krappe binnensteden goed bereikbaar, en de bakwagen laat zich tijdens de werkzaamheden eenvoudiger parkeren dan een veel langere trekker- opleggercombinatie.