Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
Op visite met de sloophamer: een rondje Benelux

Op visite met de sloophamer: een rondje Benelux

Onbekend maakt onbemind, zo luidt het spreekwoord. Ook Henk Saes, directeur en eigenaar van Saes International BV uit Weert, merkt dat dit spreekwoord een waarheid als een koe is. Want wie Saes zegt, zegt: “de beste sloophamers van de Benelux”. Daar is het bedrijf inmiddels beroemd door geworden in de GWW.

Toch wringt er iets bij Henk Saes. Uiteraard is hij dankbaar voor het feit dat zoveel bedrijven de weg naar Weert gevonden hebben, juist vanwege de SB en de HB serie van Epiroc. Dat Saes International echter ook uitblinkt in het middensegment, dat gaat aan veel bedrijven voorbij. Tijd om daar eens iets aan te doen, bedacht Henk met zijn team.

Durf eens een eerlijke berekening te maken

“De reden waarom onze aanbouwdelen voor middelgrote machinedragers minder bekend zijn, is me volstrekt duidelijk. Dat heeft vooral te maken met misvattingen die er in onze sector heersen. Men kent ons vooral van de kleinste en de zware aanbouwdelen en snapt dat daar een prijskaartje aanhangt. Ons middensegment wordt op basis van vooroordelen overgeslagen. Men neemt automatisch aan dat we te duur zijn”, vertelt Henk. “Daar zit echter de crux. Alleen wanneer men op de korte termijn denkt, dan mag men concluderen dat men bij ons meer betaalt voor het middensegment. Wie durft te rekenen en een lange termijnvisie heeft, zal echter moeten toegeven dat investeren in kwaliteitsmateriaal onder aan de streep alleen maar geld oplevert.”

mb-1700-kopieren

De MB1700 binnenkort op uw eigen project testen? Geen probleem.

 

Henk geeft er een helder voorbeeld bij: “De KRUPP sloophamers uit Essen die 30 jaar geleden al op de markt zijn gebracht, zien we nog regelmatig terug voor onderhoud. Die doen het nog gewoon, na 30 jaar! Waar wij dus service leveren op een sloophamer die financieel al lang is afgeschreven, maar technisch absoluut nog jaren meekan, daar zien we dat sloophamers van goedkopere merken na een paar jaar gebruik al volledig op zijn en bij het schroot verdwijnen of niet te repareren zijn doordat er geen onderdelen meer zijn. Heb je dan plezier gehad van het prijsvoordeel dat je bij aanschaf genoot? Ik dacht het niet.”

Aanbouwdelen op tournee

Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes, bedacht Henk zich. “We trekken de stoute schoenen aan en gaan de komende tijd met een dieplader vol aanbouwdelen voor de middelgrote machinedrager naar bedrijven toe. Daar installeren we de sloophamer voor de klant aan zijn machine en dan mag hij deze volledig vrijblijvend testen op een van zijn projecten. Er is geen betere vergelijking te maken dan in de praktijk. Wij zijn zo overtuigd van de betere kwaliteit van onze merken, dat we met plezier deze moeite nemen.”

Met welke hamers gaat Saes International BV op pad? Henk: “Wij gaan met Epiroc op pad(voorheen Atlas Copco) en wel de MB750, de MB1000, de MB1200, de MB1500 en de MB1650. Daarmee kunnen we een goed inzicht geven wat wij voor het middensegment te bieden hebben.” En als de klant overtuigd is? “Dan mag hij de geteste hamer aan de machine laten zitten en bieden we hem een eerlijke inruilprijs aan voor zijn oude sloophamer. Voor beiden een win-win situatie”, zegt Henk tot besluit.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details