Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
Pon Equipment levert maatwerk op het gebied van onderhoud
Het afsluiten van een servicecontract is vandaag de dag net zo belangrijk als de aankoop van een nieuwe machine en de uitrusting.

Pon Equipment levert maatwerk op het gebied van onderhoud

Pon Equipment biedt eigenaren dubbelop zekerheid met betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige producten van Caterpillar en daarnaast maatwerk in de vorm van flexibele servicecontracten.

Vrijwel elk merk of importeur biedt tegenwoordig de mogelijkheid om bij aankoop van materieel alle reguliere beurten onder te brengen in een servicecontract. Zo weet de nieuwe eigenaar vrijwel exact wat de machine in de komende pakweg 5.000 draaiuren gaat kosten. Pon Equipment is pionier op het gebied van servicecontracten en niet voor niets wordt de service vanuit de Nederlandse importeur voor Caterpillar en Komptech alom gewaardeerd. De klant heeft keuze uit drie verschillende contractvormen en daarbij nog diverse opties om het machineonderhoud volledig naar eigen smaak en inzicht in te richten.

Lennert van der Pols, marketing manager bij Pon Equipment, legt uit waarom klanten voor een servicecontract kiezen. “Het biedt ten eerste veel flexibiliteit, omdat zo’n overeenkomst per machine is af te sluiten en maandelijks opzegbaar is. Daarbij nemen we werk uit handen dat veel eigenaren als onprettig ervaren. Minder administratieve rompslomp betekent minder zorgen en meer focus op de corebusiness. Een tweede voordeel is dat het transparant is, want we hanteren een vaste prijs per draaiuur, die achteraf wordt gefactureerd op basis van daadwerkelijk gedraaide uren. Tot slot biedt een servicecontract altijd inzicht in de machine door het gratis VisionLink-abonnement dat eraan gekoppeld is. Dit geeft toegang tot data zoals locatie, urenstand, brandstofverbruik, foutcodes en onderhoud. Via deze online tool zijn tevens alle inspectierapporten en oliemonsters te raadplegen.”

Pon Equipment biedt klanten het grootste servicenetwerk van Nederland.

ALTIJD IN DE BUURT

Een prettig idee is dat Pon Equipment met zes vestigingen en zeventig servicebussen altijd in de buurt is en een deskundig servicemonteur paraat staat om bij stilstand direct de helpende hand te kunnen bieden. “Wij zorgen voor de machines, zodat onze klanten dat niet hoeven te doen. Niet alleen binnen het contract, maar ook daarbuiten”, stelt Van der Pols. “Bij iedere beurt wordt daarom naar de staat van een machine gekeken, om mogelijke reparaties in de toekomst voor te zijn. Door originele CAT®-onderdelen te gebruiken wordt de levensduur tot wel 50% verlengd ten opzichte van after-market componenten en bespaar je uiteindelijk op onderhoudskosten. Ook worden regelmatig oliemonsters afgenomen en geanalyseerd in ons professionele lab, om de kans op motorschade in een vroegtijdig stadium te detecteren.”

Met zeventig servicebussen weten Caterpillar- en Komptech-klanten zich verzekerd van deskundig advies en ondersteuning in de buurt.

DRIE VARIANTEN

• Voor wie beschikt over een eigen werkplaats is er het Onderdelencontract, dat vanaf €0,31 per draaiuur alle benodigde onderdelen voor servicebeurten aan een machine bevat. Optioneel zijn hier nog vloeistoffen en/of de jaarlijkse keuringen (BMWT & MSS) aan toe te voegen.

• Voor wie onderhoudsbeurten liever laat uitvoeren door een ervaren servicemonteur bestaat het Onderhoudscontract. Al vanaf €1,15 per draaiuur is dit de meest gekozen variant. In het contract zijn alle beurten, software-updates en jaarlijkse keuringen op locatie meegenomen. In overleg is dit type contract uit te breiden met verlengde garantie, vloeistoffen of verzekering tegen schade van buitenaf.

• In het full-service contract (vanaf €2,72 per draaiuur) is alles inbegrepen en vormt daarmee een volledige garantiedekking voor de duur van de overeenkomst, of dit nu 5.000, 10.000 of een andere vastgestelde urenstand is.

VOORDELEN OP EEN RIJ

• Geen omkijken naar onderhoud of onderdelen bestellen;
• Kostprijs gebaseerd op daadwerkelijke aantal draaiuren;
• Meest uitgebreide servicenetwerk in Nederland;
• VisionLink-abonnement inbegrepen;
• In contractprijs is 10% korting op onderdelen verrekend. Bovendien geldt 7% korting bij reparaties uitgevoerd door Pon Equipment en 20% op voorrijkosten.

Door gebruik te maken originele CAT®-onderdelen wordt de levensduur tot wel 50% verlengd ten opzichte van after-market componenten.

OOK VOOR GEBRUIKT

“Wat veel klanten niet weten is dat een servicecontract voor alle Caterpillar machines kan worden afgesloten; nieuw of gebruikt, groot of klein”, laat Van der Pols weten. “Het is sinds kort namelijk ook mogelijk om compact materieel onder te brengen in een contractvorm. Pon Equipment biedt daarmee maatwerk, aangepast aan de wensen van Nederlandse gebruikers. Onderhoud is immers net zo cruciaal als de aankoop van een machine en de uitrusting. Een servicecontract geeft het vertrouwen dat de machine maximaal inzetbaar blijft. Zo wordt stilstand voorkomen en kan de klant altijd terugvallen op een uitgebreide serviceorganisatie en deskundig advies. Hierbij geldt: we doen wat
we beloven.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details