Platform over transport, opslag, interne en externe logistiek
Volhydraulische snelwissel. En met snel, bedoelen we ook écht snel!
De Lehnhoff snelwissels koppelen aan en af zonder het systeem drukloos te moeten maken.

Volhydraulische snelwissel. En met snel, bedoelen we ook écht snel!

“Als leverancier van bouw- en sloopwerktuigen voor zowel verkoop als verhuur, keken we er naar uit om op dit grootschalige sectorevenement te staan.”

DemTech levert vooraanstaande merken aanbouwdelen en uitrustingsstukken voor zowel de sloop-, recycling- als infrasector. Waaronder de Japanse aanbouwdelen van NPK, de Duitse Bodempersluchtraketten van ESSIG en de Hollandse palenkrakers van Taets. “En niet te vergeten de aanbouwdelen voor graafmachines van het Duitse Lehnhoff”, vult Polak aan.

Deutsche Gründlichkeit

Lehnhoff staat bekend om de Deutsche Gründlichkeit. Het bedrijf is gevestigd in het Zwarte Woud, het ‘zwaarste’ gebied van Duitsland. “Als de producten daar werken, werken ze overal ter wereld”, zegt Polak. “Voor de Lehnhoff snelwissels geldt: als je die eenmaal hebt uitgeprobeerd, wil je nooit meer anders.” De snelwissels zijn niet nieuw, maar nog steeds maatgevend. “Ze zijn uitermate geschikt voor de zware industrie, werken snel, eenvoudig, betrouwbaar en vooral ook veilig. Ze zijn perfect inzetbaar bij kleinere aannemers en grondwerkers, een groep die steeds meer tot onze klandizie behoort.” Polak constateert dat steeds meer aannemers het sloopwerk in eigen beheer doen en zo een totaalpakket aanbieden.

In de snelwissel zitten geen bewegende delen om de verbinding te maken. In 5mm geven de koppelingen de volledige doorlaat

Volhydraulische snelwissel

Een andere reden waarom de volhydraulische snelwissel zoveel terrein wint is volgens Polak dat voor de jeugd de volhydraulische snelwissel net zo gewoon is als hun mobieltje. “Die zijn niet meer gewend dat ze met een hamer pennen eruit en erin moeten slaan en met de hand slangen moeten af- en aankoppelen. Maar ook werkgevers beseffen dat het een tijdrovend klusje is wat efficiënter en daarmee kostenbesparender kan, door te investeren in een volhydraulische snelwissel.” Bijzonder is de hoge olieflow (550 liter) zonder opbouw van retourdruk, waardoor de snelwissel geschikt is voor 18 tot 40-tons sloopkranen. “De voordelen? Lagere belasting van het hydraulisch systeem, minder brandstofverbruik, minder snelle slijtage van de dichtingen en dus bescherming van de aanbouwdelen.”

Gemakkelijk, veilig en snel 

DemTech levert twee types snelwisselsysteem van Lehnhoff: de Variolock, waarbij de hydraulische doorvoer achter de snelwissel zit en het bekende S-systeem, waarbij deze centraal in de snelwissel zit. “De S-koppeling heeft als voordeel dat je er 180 graden gedraaid mee kunt aanpikken, waardoor je ook een kantelbak hydraulisch kunt gebruiken als die andersom aan zit gepikt. Bij de Variolock is juist het voordeel dat je een brede range beschikbaar hebt in gebruik: van 18-40 tons. Het is een beetje klantafhankelijk waar je voor kiest. Wij adviseren de klant graag wat het beste past bij het werk dat er mee gedaan moet worden.” Naast een goed advies, werkt DemTech met korte lijnen en een open communicatie. “Ook zijn we sterk in de beschikbaarheid van ons materieel en onze service, waardoor we snel kunnen schakelen. Een reparatie onderweg of vervangend materieel leveren: alles om te zorgen dat de klant weer verder kan”, besluit Polak.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?