Plattform für Transport, Lagerung, interne und externe Logistik
Geen 1-, 2- of 3-, maar een 4-assige aanhangwagen
De zeer lage laadvloerhoogte maakt de aanhangwagen geschikt om hogere machines die niet zo veel wegen te vervoeren.

Geen 1-, 2- of 3-, maar een 4-assige aanhangwagen

Uniek maatwerkproduct van A&C Noyens in zevenvoud besteld

Het Belgische familiebedrijf A&C Noyens streeft naar perfectie in ontwikkeling, toepassing en afwerking van producten die zij levert. “Als degelijkheid belangrijk is, moet je bij ons zijn”, zegt Hans Noyens, één van de drie broers die het bedrijf van hun ouders voortzetten. “We hebben zojuist een volledig nieuw product ontwikkeld: een 4-assige aanhangwagen.”

Volledig warmbad gegalvaniseerde en lichtgewicht, maar toch sterke aanhangwagen.

Uniek maatwerkproduct

Bij A&C Noyens krijg je een uniek maatwerkproduct dat bovendien volledig in eigen huis is geproduceerd. “Het ontwerp, het tekenwerk en de sterkteberekening doen we allemaal zelf”, zegt Noyens. “Daarna volgt het productieproces, waarbij wij de productie van het chassis, het lassen, lasersnijden en ook het plooien allemaal in eigen huis uitvoeren.”

Degelijk en robuust

“We kijken daarbij naar de wensen van de klant, de eisen vanuit wet- en regelgeving én de toepassing waar het voor ingezet wordt.” Noyens werkt met robuuste, kwalitatief hoogwaardige materialen omdat de aanhangwagens, laadbakken, opleggers of opbouw van een vrachtwagen nou eenmaal tegen een stootje moeten kunnen. Alle producten zijn thermisch verzinkt, met optioneel een extra aflaklaag in de juiste firmakleur van de klant. Voor de bodem worden hardhouten vloerplanken gebruikt.

Twee varianten

“We hebben een 4-assige aanhangwagen ontwikkeld voor een klant die er maar liefst zeven van besteld heeft”, meldt Noyens trots. “De 4-assige aanhangwagen, met twee assen voor en twee assen achter, is in twee gewichtsklassen gemaakt. Een lichtere variant tot 32 ton aan totaalgewicht, met een kleinere bandenmaat en daarmee een lagere laadvloer, zo rond de 80 cm, die geschikt is om hogere machines die niet zo veel wegen te vervoeren. Daarnaast is er een variant met normale diepladerbanden met een vloerhoogte van 90 cm, die een totaalgewicht tot 44 ton aan kan. Ideaal voor het vervoeren van wat zwaarder materieel, zoals graafmachines, walsen en bulldozers. Deze kan tevens achter een normale vrachtwagen, met kipper bijvoorbeeld, hangen.”

Licht maar sterk

Beide aanhangwagens zijn volgens Noyens licht in gewicht maar enorm sterk in draagkracht. “Ze zijn zo sterk doordat we hoge treksterktes in staalsoorten hebben toegepast bij de bouw van de aanhangwagens”, licht hij toe. Uiteraard is alles getest (TÜV) en is de aanhangwagen voorzien van TÜV-gekeurde verankeringspunten. Noyens constateert dat er zeker in België, maar ook steeds meer in Nederland gecontroleerd wordt. “Op zich een goede zaak,” vindt Noyens, “want veiligheid is enorm belangrijk.”

Met het uitleveren van dit zevental 4-assige aanhangwagens zorgt A&C Noyens niet alleen voor een robuuste aanhanger, maar ook dat de lading van de klant veilig en verantwoord getransporteerd kan worden. 

"*" kennzeichnet Pflichtfelder

Senden Sie uns eine Nachricht

Dieses Feld dient der Validierung und sollte unverändert bleiben.

Wir setzen Cookies ein. Auf diese Weise analysieren wir die Nutzung der Website und verbreiten das Nutzungskonzept.

Einzelheiten

Können wir Ihnen dabei helfen?