Plattform für Transport, Lagerung, interne und externe Logistik
Veldhuizen Wagenbouw zet verkoop en verhuur onverminderd voort
Veldhuizen biedt met de trekker-oplegger oplossingen voor het transport van bouwmachines tot pakweg 6,5 ton.

Veldhuizen Wagenbouw zet verkoop en verhuur onverminderd voort

Veldhuizen Wagenbouw uit Groenekan is al decennialang uiterst succesvol met de verkoop van aanhangers en BE-combinaties. Toen die markt echter verzadigd raakte en bovendien de regelgeving verder werd aangescherpt, verlegde Pieter Veldhuizen de blik naar het ombouwen van bouwvoertuigen voor speciale toepassingen. In korte tijd heeft Veldhuizen Trucks een flink marktaandeel veroverd, mede dankzij de in eigen huis ontwikkelde mechanische widespread gestuurde assen.

Voor de populaire Ford Transit is een trekhaak ontwikkeld met afneembare kogel en een vangmuilkoppeling met 7,5 ton trekgewicht.

In dit artikel ligt de focus op de activiteiten met betrekking tot het BE-rijbewijs. Daarbij richt de onderneming zich naast een gevarieerd aanbod in verkoop en verhuur van aanhangwagens, trekker-opleggers en Clixtar oprijwagens ook op het modificeren van 3,5-tons bedrijfswagens, zoals het monteren van luchtvering, luchtremmen, trekhaken of accessoires. De Iveco Daily en Mercedes Sprinter zijn door Veldhuizen ontelbare keren onderhanden genomen, maar in feite zijn alle merken en typen welkom. Zo ziet Pieter Veldhuizen dat de Ford Transit door zijn gunstige bedrijfskosten aan een duidelijke opmars bezig is en daar is handig op ingespeeld door voor dit model een nieuwe trekhaak met kogel en vangbek te ontwikkelen, die 6 ton kan trekken. “Ideaal om een hoogwerker of midigraver tot 5 ton te vervoeren.”

Het modificeren van bestelwagens met onder andere luchtremmen en luchtvering is een van de specialiteiten van het huis.

Innovatieve fabrikant

Veldhuizen heeft in de wereld voor compacte trailers en opleggers naam gemaakt als een zeer innovatieve fabrikant, die gebruik maakt van slimme constructies en hoogwaardige materialen. De ontwerpen die in Groenekan de productiehal uit rollen zitten tot in detail doordacht en vol slimmigheden in elkaar. Neem bijvoorbeeld de vernieuwde lichtgewicht tandemasser met max. 3,3 ton laadvermogen. Deze aanhangwagen is opgebouwd uit Domex staal, dat licht in gewicht is maar toch anderhalf keer sterker dan andere metaalsoorten. Verder valt de handige opstap tussen de assen op en zijn in een handomdraai drie steunen te monteren om materialen te kunnen vervoeren. Pieter: “Door slimmer te bouwen ontstaat een efficiëntere indeling en kan er onder aan de streep al gauw 300 tot 600 kg meer lading mee. Dat lijkt misschien niet veel, maar in de transportsector telt iedere kilo.”

De vernieuwde 2-assige aanhangwagen meet 4,5 x 1,85 m, is opgetrokken uit lichtgewicht Domex staal en voorzien van diverse handige details.

Sinds 2013 zijn de regels flink aangescherpt. Wie over zo’n ‘nieuw’ rijbewijs beschikt, die loopt in de praktijk snel tegen de limiet aan. Door maatwerk te leveren en het productaanbod steeds verder uit te breiden blijft Veldhuizen Wagenbouw zich onderscheiden in de markt. Zo wordt adequaat ingespeeld op de opkomst van elektrisch transport en is er voor de Toyota Proace Electric, MAN eTGE en Maxus eDeliver 9 een trekhaak ontwikkeld met tot 3,5 ton trekgewicht. “De productie draait op volle toeren en heeft ook in coronatijd geen dag stilgestaan”, vertelt Pieter. “Er zijn voldoende onderdelen op voorraad om drie maanden vooruit te kunnen zonder toelevering. Het is een luxe dat er meer verkocht wordt dan we kunnen bouwen, waardoor we de werkplaats dit jaar flink gaan uitbreiden. Ook de verhuur loopt goed door; tot ver in mei is alles verhuurd.”   

"*" kennzeichnet Pflichtfelder

Senden Sie uns eine Nachricht

Dieses Feld dient der Validierung und sollte unverändert bleiben.

Wir setzen Cookies ein. Auf diese Weise analysieren wir die Nutzung der Website und verbreiten das Nutzungskonzept.

Einzelheiten

Können wir Ihnen dabei helfen?