Platform on transportation, warehousing, internal and external logistics
2.590 ton staal voor Amsterdam Logistic Cityhub 

2.590 ton staal voor Amsterdam Logistic Cityhub 

Voor de constructie van de allereerste multi-storey logistieke stadshub van Nederland is gekozen voor een slimme combinatie van beton en staal. In opdracht van Bouwbedrijf Vrolijk ontwerpt, produceert, conserveert en monteert Reijrink Staalconstructie circa 2.300 ton staal ten behoeve van de kantoren en warehouses, evenals circa 290 ton hulpstaal voor de montage van de gevelbeplatingen.

“Op de betonnen onderbouw monteren wij circa 600 ton staal, ten behoeve van de kantoorverdiepingen”, vertelt Corné van Roovert, projectleider bij Reijrink Staalconstructie. “Het gaat voornamelijk om zware stalen liggers en kolommen, waarvan de eersten op circa 24 meter boven peil worden geplaatst. In totaal realiseren wij drie stalen balklagen: twee voor de verdiepingen en één voor het dak, waarop Vrolijks prefab betonbouw de kanaalplaten aanbrengt.”

Zowel de kantoorverdiepingen, betonnen onderbouw als de warehouses worden afgewerkt met stalen gevelbeplating. Voor de montage van deze gevelbeplating op het beton realiseert Reijrink Staalconstructie een stalen achterconstructie. “In totaal omvat onze opdracht zo’n 290 ton horizontale UNP-profielen, kokers en strippen, die middels een hoeklijnverbinding en DEMU-bevestigingsankers aan de betonconstructie worden bevestigd.”

De grootste hoeveelheid staal (1.700 ton) wordt echter verwerkt in de drie warehouses. “Onze 12 meter hoge staalconstructie wordt gebouwd op een betontafel van 12 meter, waarmee de totale hoogte van de warehouses uitkomt op 24 meter”, aldus Van Roovert. “De staalconstructie bestaat voornamelijk uit samengestelde vakwerkspanten met HEA boven- en onderregels en kokerschoren. In totaal monteren wij circa 150 moerspanten van 12 meter en 325 kinderspanten van 23 meter, waarvan de grootste spanten een hoogte van 4,60 meter hebben. Om deze spanten vanuit onze fabriek in Esbeek naar de bouwlocatie te vervoeren, wordt speciaal transport ingezet.” De staalconstructie voor de warehouses moet begin april gereed zijn. Aansluitend start Reijrink Staalconstructie met het staalwerk voor de hellingbaan/omloopconstructie.  

"*" indicates required fields

Send us a message

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?