Hét platform voor interne & externe logistiek, supply chain en automatisering
Trends en uitdagingen in de interne transportmarkt
Interne transportoplossingen.

Trends en uitdagingen in de interne transportmarkt

De interne transportmarkt is continu in beweging. Gelukkig weet Mitsubishi Forklift Trucks hoe daarmee om te gaan. Service Director Dennis Visser vertelt hoe hun dienstverlening zich onderscheidt van de concurrentie: “Tegenwoordig biedt iedereen hoogwaardige producten aan. Wij streven ernaar om ons te onderscheiden door eersteklas service en dienstverlening, waarmee we zowel voor de klant als de arbeidsmarkt een verschil willen maken.”

Service Director Dennis Visser.

Mitsubishi Forklift Trucks, onderdeel van Mitsubishi Logisnext Europe, heeft uitgebreide kennis van interne transportoplossingen. Ze leveren niet alleen heftrucks en magazijntrucks, maar denken ook mee over complete magazijn­inrichtingen en bieden warehouse consultancy aan. Waar het transportbedrijf voorheen verschillende merken voerde, is het nu een integraal onderdeel van Mitsubishi Logisnext Europe. Het volledige assortiment is daardoor in het herkenbare Mitsubishi-groen uitgevoerd.

“Dat biedt enorm veel voordelen,” zegt Visser. “Mitsubishi is een sterke en bekende merknaam, en je merkt echt dat we nu deel uitmaken van een grote wereldspeler. Mitsubishi is een kapitaalkrachtige organisatie met een sterke focus op research & development. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en daar profiteren wij van.”

Het klantenbestand van Logisnext Benelux is zeer divers. “We bedienen zowel grote distributiecentra als kleine bedrijven. Op Schiphol hebben we bijvoorbeeld een eigen werkplaats waar dagelijks een vast team aan het werk is. Maar bij sommige klanten komen we slechts één keer per jaar voor onderhoud en keuring. Dit maakt het werk heel dynamisch voor onze monteurs. Ze zijn overal actief, en dat is juist het leuke aan onze sector.” 

Klanten worden steeds veeleisender.

Klantenservice als Unique Selling Point

Mitsubishi Forklift Trucks koestert al zijn klanten, groot en klein. “Wat ons onderscheidt, is onze service,” zegt Visser. “We streven ernaar om met al onze klanten een sterke band op te bouwen. Dit begint met goed luisteren naar hun behoeften en vervolgens proactief ondersteunen, meedenken en adviseren. Onze monteurs zijn altijd snel ter plaatse om reparaties en andere werkzaamheden uit te voeren, zodat klanten zorgeloos gebruik kunnen maken van hun wagenpark.”

Deze toewijding aan goede service wordt bevestigd door klant­tevredenheids­onder­zoeken die Visser elke twee jaar laat uit­voeren. “Onze monteurs worden bijzonder gewaardeerd, en daar ben ik heel trots op. Ik zet me er hard voor in om dat zo te houden.”

Visser is ook trots op de bedrijfscultuur. “We zijn een no-nonsense bedrijf, zowel voor klanten als voor medewerkers. Dit weerspiegelt zich niet alleen in de hoge klanttevredenheid, maar ook in de lange dienstverbanden. Mensen werken graag bij ons, en dat vind ik prachtig om te zien.”

Heftruck onderhoud.

Uitdagingen in het vinden van goed personeel

Het vinden van gekwalificeerd personeel blijft een grote uitdaging, vooral in de interne transportwereld. “Het wordt steeds moeilijker om goed geschoold technisch personeel te vinden,” legt Visser uit. “Daarom verkennen we continu nieuwe mogelijkheden om in deze snel veranderende markt toch de juiste mensen aan te trekken. Zo richten we ons bijvoorbeeld sterk op het intern opleiden van medewerkers die wellicht nog niet de juiste technische achtergrond hebben. Dit houdt in dat onze ervaren monteurs nieuwe medewerkers begeleiden en coachen. En dat doen we met behoorlijk veel succes. Het is geweldig om te zien dat we ook in deze veranderende markt goed kunnen inspelen op de uitdagingen.”

Ervaren servicemonteurs.

30 jaar ervaring in automatisering

Een opvallende trend die Visser waarneemt, is de toenemende vraag naar automatisering, met name door de inzet van Automatisch Geleide Voertuigen (AGV’s). “De automatisering gaat razendsnel in deze markt. Gelukkig hebben wij bijna 30 jaar ervaring op dit gebied. De laatste jaren is de vraag echter enorm toegenomen. Steeds meer klanten willen dat hun warehouseprocessen autonoom kunnen werken. Waar deze behoefte vroeger vooral door efficiëntie werd gedreven, draait het tegenwoordig meer om veiligheid en de schaarste op de arbeidsmarkt. Een business case hiervoor is relatief snel te berekenen.”

Daarnaast worden klanten steeds veel­eis­ender, vaak gedwongen door hun eigen klanten en macro-economische trends. “Ze willen contact met slechts één partij die hen volledig ontzorgt. Sommige klanten geven de voorkeur aan leasen boven kopen en we bieden ook de optie om trucks voor korte periodes te huren. Hier spelen we goed op in met onze uitgebreide serviceafdeling.”

Visser ziet de toekomst rooskleurig in. “Als onderdeel van Mitsubishi Logisnext Europe kunnen we nog verder groeien. Onze merkbekendheid is enorm toe­genomen, niet alleen bij klanten, maar ook op de arbeidsmarkt. Zo kunnen we ons marktaandeel blijven uitbreiden en een nog professionelere en grotere speler worden dan we nu al zijn.” 

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Mitsubishi Forklift Trucks.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer 088 205 30 00 E-mailadres [email protected] Website mitsubishi-forklift.nl

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten